Dropshipping nedir? Drop Shipping nasıl çalışır?

Dropshipping nedir nasıl çalışır?

Dropshipping nedir? Drop Shipping nasıl çalışır? Hakkında Bilgiler
#

Dropshipping nedir? Drop Shipping nasıl çalışır?

Dropshipping nedir nasıl çalışır?

Dropshipping nedir? Drop Shipping nasıl çalışır?


Dropshipping'ı Anlamak

Dropshipping, bir mağazanın stokta sattığı ürünleri saklamadığı bir perakende gerçekleştirme yöntemidir. Bunun yerine, bir mağaza bir ürün sattığı zaman, ürünü üçüncü bir kişiden satın alır ve doğrudan müşteriye gönderir. Sonuç olarak, tüccar ürünü asla görmez veya üstlenmez.

Dropshipping ve standart perakende modeli arasındaki en büyük fark, satış tüccarının stok veya stok bulundurmamasıdır. Bunun yerine, satıcı, siparişleri yerine getirmek için üçüncü bir tarafın (genellikle bir toptancı veya üretici) ihtiyaç duyduğu envanteri alır.

Yararları

Daha Az Sermaye Gerekiyor - Muhtemelen dropshipping'ın en büyük avantajı, bir e-ticaret mağazasını envanterde binlerce dolar yatırmak zorunda kalmadan piyasaya sürmenin mümkün olmasıdır. Geleneksel olarak, perakendeciler büyük miktarlarda sermaye satınalma envanterini bağlamak zorunda kalmıştır.

Dropshipping modeliyle, satışı zaten yapmadığınız ve müşteri tarafından ödenmediğiniz sürece bir ürün satın almanız gerekmez. Önde gelen envanter yatırımları olmadan, çok az parayla başarılı bir dropshipping işine başlamak mümkündür.

Başlaması Kolay - Fiziksel ürünlerle uğraşmak zorunda kalmayacağınız zaman bir e-ticaret işletmesi yapmak çok daha kolay. Dropshipping ile ilgili endişelenmenize gerek yok:
  1. Bir depo için yönetme veya ödeme
  2. Siparişlerinizi paketleme ve nakliye
  3. Muhasebe nedenleri için envanter takibi
  4. İade işlemleri ve gelen gönderiler
  5. Ürünleri düzenli olarak sipariş etme ve stok seviyesini yönetme
Düşük Hava Yükü - Envanter satın almak veya depo yönetmekle uğraşmak zorunda olmadığınız için, genel masraflarınız oldukça düşüktür. Aslına bakılırsa, birçok başarılı dropshipping işletmesi, bir dizüstü bilgisayarla ev ofisinden ayda 100 dolardan daha az bir ücret karşılığında çalıştırılır. Siz büyüdükçe, bu harcamalar büyük olasılıkla artacak, ancak geleneksel tuğla ve harç işletmeleriyle karşılaştırıldığında hala düşük olacak.

Esnek Konum - Bir dropshipping iş, bir internet bağlantısı ile hemen hemen her yerden çalıştırılabilir. Tedarikçiler ve müşterilerle kolayca iletişim kurabildiğiniz sürece, işletmenizi işletebilir ve yönetebilirsiniz.

Geniş Ürün Seçimi - Sattığınız öğeleri önceden satın almanız gerekmediğinden, potansiyel müşterilerinize çeşitli ürünler sunabilirsiniz. Tedarikçiler bir ürünü stokluyorsa, web sitenizde satış yapıp yapamayacağınızı ek bir ücret ödemeden listeleyebilirsiniz.

Ölçeklenmesi Kolay - Geleneksel bir işletme ile, üç kat fazla iş alırsanız, genellikle üç kat daha fazla iş yapmanız gerekir. Dropshipping tedarikçileri kullanarak, ek siparişleri işlemek için çalışmaların çoğu tedarikçiler tarafından karşılanacaktır, böylece daha az büyüyen ağrıları ve daha az artan iş ile genişlemenize izin verir. Satışların büyümesi her zaman ek iş getirecektir - özellikle müşteri hizmetleriyle ilgili - ancak geleneksel e-ticaret işletmelerine göre özellikle dropshipping ölçeğinden yararlanan işletmeler.

Tüm bu avantajlar, hem başlangıç ​​hem de yerleşik tüccarlara çok cazip bir model sunuyor. Ne yazık ki, dropshipping tüm güller ve gökkuşakları değil. Bütün bu rahatlık ve esneklik bir fiyata geliyor.

Dezavantajları

Düşük Kenar Boşlukları - Düşük marjlar, son derece rekabetçi bir dropshipping niş içerisinde çalışmanın en büyük dezavantajıdır. Başlamak çok kolay olduğu için - ve genel masraflar çok az - birçok tüccar gelirleri artırma girişimi için mağaza kuracak ve rock-alt fiyatlarındaki ürünleri satacak. İşe başlamak için çok az yatırım yapmışlar, böylece minik marjlarda çalışmayı başarabiliyorlardı.

Doğru, bu satıcılar genellikle düşük kaliteli web sitelerine ve düşük (varsa) müşteri hizmetlerine sahiptir. Ancak bu, müşterilerin fiyatlarını fiyatlarını karşılaştırmasını engellemez. Cutthroat yarışmasındaki bu artış, bir niştaki kar marjını hızla yok edecektir. Neyse ki, dropshipping için çok uygun bir niş seçerek bu sorunu hafifletmek için çok şey yapabilirsiniz. Bunu 4. Bölüm'de daha ayrıntılı tartışacağız.

Envanter Sorunları - Tüm eşyalarınızı stoklarsanız, hangi ürünlerin stokta olup olmadığını takip etmek nispeten kolaydır. Ancak, diğer tüccarlar için siparişleri de yerine getiren birden fazla depodan tedarik edildiğinde, envanter günlük olarak değişir. Mağazanızın envanterini tedarikçilerinizle daha iyi eşleştirebileceğiniz yollar olsa da, bu çözümler her zaman sorunsuz bir şekilde çalışmamaktadır ve tedarikçiler her zaman gerekli teknolojiyi desteklememektedir.

Gönderi Kompleksleri - Birden fazla tedarikçi ile çalışıyorsanız - birçok damla nakliyecisi gibi - web sitenizdeki ürünler bir dizi farklı damla nakliyeciden tedarik edilecektir. Bu nakliye masraflarınızı karmaşıklaştırır.

Bir müşterinin, yalnızca ayrı tedarikçilerden temin edilebilen üç öğe için sipariş verdiklerini varsayalım. Her bir öğeyi müşteriye göndermek için üç ayrı nakliye ücretine tabi olacaksınız, ancak bu ücreti müşteriye iletmek akıllıca değildir, çünkü bunlar nakliye için aşırı ücretlendirme yaptığınızı düşüneceklerdir! Ve bu ödemeleri geçmek istemiş olsanız bile, bu hesaplamaları otomatikleştirmek zor olabilir.

Tedarikçi Hataları - Hiç bir zaman sizin suçunuz olmayan bir şey için suçlandınız, ama yine de hata için sorumluluk kabul etmek zorunda kaldınız mı?

En iyi dropshipping tedarikçileri bile siparişleri yerine getirirken hata yaparlar - sorumluluk almanız ve özür dilemeniz gereken hatalar. Ve vasat ve düşük kaliteli tedarikçiler, işinizin itibarına zarar verebilecek kayıp öğeler, şişelenmiş gönderiler ve düşük kaliteli paketleme ile bitmeyen hayal kırıklığına neden olur.

Buna değer mi?

Başlangıçta uyardığımız gibi, dropshipping başarılı bir iş kurmak için kusursuz, stressiz bir yol değildir. Modelin bazı kesin avantajları vardır, ancak ele alabilmek için ihtiyaç duyacağınız birçok karmaşıklık ve problemle birlikte gelir.

Gelecekteki bölümlerde bu sorunları - ve bunların nasıl en iyi şekilde ele alınacağını - inceleyeceğiz. İyi haber, bazı dikkatli planlama ve değerlendirme ile, bu sorunların çoğunun çözülebilmesi ve sizin için gelişmekte olan, kârlı bir dropshipping işi oluşturmanızı engellemenize gerek olmamasıdır.

Kaynak: Shopify.com (Oto translate!)


İlk yorumu yapan sen ol!



Yorum Bırak

Site İçi Genel Arama


Sosyel Medya Paylaşım



Bazı Paylaşımlar
  • Adres: 1. Levent, 34394 İstanbul
  • Email: info@unpoo.com


  • Hafta içi: 09:00-17:00
  • Cumartesi: 10:00-15:00
Sosyal Medya

Sayfa 0,0900sn de yüklendi. MKT599 IP 54.84.236.168 Maskeli
Copyright © 1998-2018 UnPoo! Web Ajans All rights reserved. Mersis: 05270475851000154
SSL site seal - click to verify McAfee Verify Trusted Site Verify DMCA Verify UnPoo! Inc